Winter

Voorwaarts op de schaats

IJsclub Voorwaarts organiseerde op 5 maart 2017 , bij wederom geen natuurijs, een uitstapje voor de leden.
Er werd die zondag met een touringbus, met 31 volwassenen en 24 kinderen, waarvan de jongste schaatsers  Job Wigbout en Guus Vooys waren en oudste schaatser Meijert Smid was van ruim 80 jaar, naar “Elfstedenijshal Leeuwarden” gereden.

De sfeer zat er goed in, gezelligheid en sportiviteit ten top.
Deze ijsbaan is eind 2015 geopend, ik kan je zeggen het is de moeite waard er heen te gaan om te schaatsen, de ijsvloer ligt er mooi bij en glijd ook nog goed.

Er werd volop geschaatst, zowel op de 400 meter baan als op het middenbaantje.
Voor groot en klein alle mogelijkheden om je sportief te bewegen.
Het gezellige 11-stedencafé nodigde uit tot een hapje en een drankje om daarna terug naar de bus op huis aan te gaan.
“Een zeer geslaagd evenement”, aldus de ijsclub, die hoopt dat de leden volgend jaar op natuurijs kunnen schaatsen.

In mapje foto’s vind je een indruk van de dag.